donderdag 25 augustus 2011

Red de bieb!

Bibliotheek vol avonturen (bron: boekenbuzz.nl)
Ik geef het toe. Ik ben geen lid. Ik ben van het kopen, van boeken hebben voor de heb, van kasten vol. En trouwens ook van dozen vol. En net nog van dozen vol richting de kringloopwinkel. En nu van digitale gemaksvarianten, want de ruimte in de boekenkast blijkt toch beperkt. De bibliotheken hebben het moeilijk, vertelt het NOS Journaal. Zo moeilijk dat bijna een op de drie gaat verdwijnen. En dat is niet goed. Ontlezing is al een probleem in Nederland. Hoe lager de drempel en hoe dichter bij huis mensen in staat worden gesteld om te lezen, om informatie op te zoeken of een krant te lezen hoe liever. 
Een abonnement dan maar. Voor de prijs van een boek (vooruit, twee boeken) een hele bibliotheek tot mijn beschikking. Dat is toch een verleidelijk aanbod. Ik doe mee!
(25 augustus)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten