maandag 10 oktober 2011

Nog vijf dagen helden!

www.dolfjeweerwolfje.nl
Vroeger wilde ik dierenarts worden. James Herriot was mijn held. Bij nacht en ontij redde hij koeien en kalveren en kletste wat met Siegfried en Tristan. Maar scheikunde (en andere exacte vakken) bleken niet mijn sterkste kant. Advocaat dan maar. Ik schakelde moeiteloos over naar Matlock en Columbo. Perry Mason vond ik echt te stom. Ook dat werd het niet Want Feike Salverda en Lex Runderkamp maakten Gouden Bergen voor de VPRO. Fantastisch vond ik het! Nieuwsgierig tot op het bot, vasthoudend tot in den treure. Journalist, dat was het helemaal. 
Wat willen kinderen tegenwoordig? De Kinderboekenweek heeft Helden als thema. Met een heuse Boekenheld-verkiezing van boekenheld. Wie wordt het? Megamindy of toch Dolfje Weerwolfje? (Dolfje, Dolfje, Dolfje!)
(10 oktober)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten